گروه صنعتی میراب

مهندس مرتضی توجه موسس گروه صنعتی میراب (سهامی خاص) فعالیت خود را از سال ۱۳۵۸ در یک کارگاه ۳۵۰ متری استیجاری حوالی میدان آذری تهران و تحت نام فرمینکار آغاز نمود. فعالیت فرمینکار با طراحی و ساخت انواع مدل های قطعات صنعتی(قالبسازی صنعت ریخته گری) از قبیل ژاکت سیلندر لوکوموتیو راه آهن، پوسته سیلندر موتورهای درمن دیزل، قطعات چدنی انواع پمپ های سانتریفوژ، جریان محوری و شناور ، چدنی اگزوز انواع خودروها و انواع قطعات حساس مورد نیاز صنعت خودرو و صنایع دیگر آغاز شد. از سال ۱۳۶۱، واحد ریخته گری با کوره های دوار گازوئیلی برای تولید قطعات چدنی با مدل های ساخته شده ، جهت توسعه فضای کار و ارائه سرویس بهتر به مشتریان ایجاد گردید.

از آنجایی که طبق قانون ، کلیه واحدهای صنفی که از کارگاه به کارخانه تبدیل می شوند ، می بایست خارج از محدوده ۱۲۰ کیلومتری شهرهای بزرگ فعالیت کنند، جهت حمایت از کارگاه فرمینکار در سال ۱۳۶۲ وزیر وقت صنایع سنگین، طرح ادامه فعالیت صنعتی این شرکت در تهران را در هیات وزیران مطرح نموده که به دلیل اهمیت ویژه و اولویت فعالیت این شرکت ، استثنائا مجوز ادامه و توسعه فعالیت صنعتی صادر گردید.

تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، بررسی های صورت گرفته نشان از آن داشت که تولید  شیرهای صنعتی مورد نیاز آبرسانی کشور ، مانند بسیاری کالاهای دیگر ، وابسته به سازندگان غیر ایرانی بوده و از خارج وارد می شد. بعد از آن در دوران جنگ تحمیلی و اعمال تحریم های غرب، با جهت گیری سیاست کاهش وابستگی کشور و لزوم گسترش شبکه آبرسانی ، موسس این گروه صنعتی نیز در سال ۱۳۶۵ تصمیم گرفت با توجه به تجارب کسب شده در رابطه با مدلسازی ، ریخته گری و ماشین کاری قطعات و افزایش تجهیزات، هدف گذاری بلند مدت خود را بر تولید شیرهای صنعتی مورد نیاز صنعت آب و فاضلاب تنظیم و وارد عرصه این صنعت مهم گردید.


لیست قیمت میراب

جهت سفارش و دریافت قیمت روز انواع شیرآلات صنعتی میراب با کارشناسان بازرگانی امجدپایپ تماس حاصل فرمایید : 76502424-021


شیرآلات میراب

میراب و پیوند با صنعت آب

شرکت فرمینکار با نام جدید میراب عزم راسخ شرکت را برای پیوند همکاری با صنعت آب و فاضلاب کشور نشان داد و ضمن ایجاد ارتباط با شرکت های صاحب نام صنعت شیرسازی دنیا و کسب تجارب و فن آوری آنان، ساخت اولین سری شیرهای پروانه ای را با کیفیت مطلوب و برابر با استانداردهای بین المللی آغاز کرد.

در سال های بعد از آنجایی که نتایج بررسی های میدانی به کارگیری و استفاده از تجهیزات هوشمند در صنعت آب نشان از بهبود روش ها و افزایش سطح کمی و کیفی بهره برداری از تاسیسات صنعت و از جمله شیرالات آب را دربرداشت، شرکت میراب با برقراری ارتباط با بزرگان صنعت اتوماسیون جهان توانست گام موفق دیگری در این مسیر بردارد و با تامین عملگرهای برقی مدرن ساخت گروه بزرگ صنعتی AUMA آلمان، عملگرهای هیدرولیک با تجهیزات ساخت شرکت HAWE وRexroth آلمان و عملگرهای بادی ساخت Festo آلمان خدمت دیگری را به صنعت آب میهن عزیزمان ارائه نمود.

همکاری میراب با سایر صنایع

کاربرد تولیدات میراب در بخشی از صنایع نفت ، گاز و پتروشیمی کشور نیز نقش موثری داشته و این مجموعه با شرکت های مختلف تابعه وزارت نفت ، همکاری های قابل توجهی دارد که از جمله می توان به تولید شیرهای مخصوص آب شور دریا برای بخش آب گیر پالایشگاه گاز عسلویه در فازهای ۱، ۲ و ۳ درسالهای ۱۳۷۵ و فازهای بعدی در سال های بعد از آن، اشاره کرد.

گواهینامه های میراب

امروزه میراب با داشتن نزدیک به چهار دهه سابقه حضور در صنعت شیرسازی و دریافت گواهینامه های بین المللی از جمله گواهی کیفیت محصول از شرکت لویدز رجیستر انگلیس وDVGW آلمان (در حال تمدید) و همچنین گواهی نامه های IMS شامل ۲۰۱۵:OHSAS 18001:2007 ، ISO 9001 و ۲۰۱۵:ISO 14001 از شرکت TÜVNORD آلمان، اطمینان خاطر بیشتری برای مشتریان خود فراهم کرده است

شرکت میراب با داشتن گواهینامه های معتبر بین المللی احراز شده مشتریان برون مرزی علاوه بر تامین نیاز داخل کشور، توانسته با تغییر جهت صادرات بجای واردات سهم قابل توجهی از محصولات خود را به کشورهای آسیایی، اروپایی، آفریقایی و آمریکای جنوبی صادر کرده و سهم صادراتی حدود ۲۰ تا ۵۰ درصد تولید سالیانه خود را محقق نماید.

فاز اول طرح توسعه میراب

در سال ۱۳۸۶، با توجه به افزایش حجم تولید ، این شرکت با خرید زمینی به مساحت ۲۰۰٫۰۰۰ متر مربع در شهرک صنعتی شمس آباد ، فاز اول طرح توسعه خود را آغاز نمود و از ابتدای سال ۱۳۹۰ ، تمامی واحد ها ، بجز ریخته گری و آزمایشگاه، به این محل انتقال یافتند.

کارآفرینی

تعداد پرسنل شاغل در گروه بالغ بر ۵۵۰ نفر می باشند و همچنین تعداد قابل توجهی از پرسنل پیمانکاران همکار ، فقط در جهت سرویس دهی تولیدات مختلف بر اساس سفارش میراب در واحدهای خود مشغول فعالیت هستند. گروه صنعتی میراب در حال حاضر (۱۳۹۵) در ۵ محل مختلف به وسعت بیش از ۲۲۵,۰۰۰ متر مربع و۵۰,۰۰۰ متر مربع زیر بنا ، توان تولید ۸ خانواده کلی در ۶۵ گروه تولیدی و ۸۵۸۰ نوع از انواع شیرهای صنعتی و تجهیزات مربوطه را برای شرح وظایف مختلف داشته و مجهز به واحدهای زیر می باشد :

واحد ریخته گری

با کوره های برقی فرکانس متوسط با توانایی ذوب ریزی برای قطعات با آنالیزهای مختلف تا ۶,۵ تن.

چدن با گریدهای گوناگون، تولید انواع فولاد ها و برنز ها.

فرمگیری به روش Co2، تجهیزات احیاء ماسه، تجهیزات شات بلاست در ابعاد مختلف.

واحد آزمایشگاه

آزمایشگاه مجهز برای تعیین آنالیز به صورت شیمی تر و دستگاه کوانتومتری ، تجهیزات متالوگرافی ، سختی سنجی و دستگاه کشش و خمش و دستگاه ضربه، سالت اسپری، آزمایشگاه ماسه، آزمایش لاستیک.

لازم به ذکر است که آزمایشگاه های میراب ، آزمایشگاه همکار موسسه استاندارد ملی نیز می باشد.

واحد ماشین کاری

با بیش از ۴۰ دستگاه انواع ماشین های CNC و همچنین ۵۰ دستگاه منوال از قبیل دستگاه کاروسل با قطر کارگیر۴۳۰ سانتیمتری و بورینگ CNC برای قطعات تا وزن ۲۵ تن.

واحد جوشکاری و فرم دهی

با تجهیزات مختلف از قبیل برش CNC ، تجهیزات جوش با روش Co2 ، میزهای روتاری با ابعاد مختلف ، غلطک های مختلف برای رول کردن ورق با ابعاد وضخامت های مختلف.

واحد رنگ پودری الکترو استاتیک

مجهز به دو خط متوسط و بزرگ ، تجهیزات سند بلاست برای قطعات تا سایز های بزرگ.

واحد فنی و مهندسی و طراحی

حضور متخصصین با سابقه و مشاورین مجرب از دانشگاه های معتبر و همچنین مجهز به نرم افزار های
Abaqus, Ansys, Catia, solid Works, Mechanical Desktop

واحد مونتاژ

مجهز به جرثقیل های سقفی با تناژمختلف وبیش از ۴۰۰۰ متر مربع زیر بنا.

واحد لاستیک

مجهز به تجهیزات مختلف برای تولید قطعات لاستیکی مورد نیاز انواع شیرها و تولید قطعات لاستیکی مورد سفارش.

واحد تست

امکانات برای تست انواع شیرهای با سایز و فشارهای مختلف و اتاق تست ضد انفجار

واحد تحقیق و توسعه

متشکل از ۱۰ نفر کارشناس با بیش از ۲۰ سال سوابق علمی و تجارب آشنایی و شناخت کاربردی انواع شیرهای صنعتی و همچنین تجربه تدریس در دانشگاه های معتبربین المللی می باشد.
کارشناسان این واحد بطور مستمر با همکاری دفتر فنی و مهندسی شرکت، در حال تحقیق و بازنگری و ارتقاء کیفی طرح شیرهای ساخته شده و جدید با شرح وظایف کاربردی مختلف می باشند.

آزمایشگاه هیدرو دینامیکی

شرکت میراب جهت بستر سازی مناسب برای تصدیق و صحه گذاری بر محاسبات عددی و همچنین تحلیلهای CFD طراحی ها و تست مدل های ساخته شده خود، اقدام به طراحی و ساخت مجموعه ای شامل پمپ و چیدمان شیرها نموده تا بتواند مقادیر مولفه های هیدرودینامیکی شیرها را بر اساس محاسبات اولیه کنترل و صحت آنرا بررسی نماید.
علاوه بر تجهیزات فوق جهت کنترل مقادیر هیدرودینامیکی سیستم به کنترل فشار در مناطق مختلف و استفاده از ابزار دقیق مناسب نظیر مانومترهای حسگر اختلاف فشار به خصوص در طرفین شیر و همچنین تجهیز به سیستم کنترل دبی در خروجی شیر ها می نماید.
همچنین این مجموعه جهت ارتقاء سطح آگاهی عمومی و تخصصی بهره برداران، مشاوران و پیمانکاران صنعت انتقال آب، اهداف آموزشی را نیز مد نظر دارد.
علاوه بر آن ضمن برآورده سازی اهدافی که در ادامه ار آنها یاد می شود، امکان برگزاری کلاسهای عملی و تئوری برای متقاضیان را دارد.
* نحوه ی قرارگیری صحیح شیرها بمنظور بررسی نحوه ی عملکرد آنها
* فراهم کردن شبیه سازی شرایط و رفتار هیدرولیکی شیرها جهت اندازه گیری و برداشت نتایج پارامترهای مورد نیاز در شرایط هیدرودینامیکی
* تغییر جانمایی شیرها در مدار هیدرولیکی این آزمایشگاه متناسب با نوع نیازمندی تعریف شده در آزمایش ها
* بررسی و پایش نتایج برداشت شده بمنظور تهیه نمودارهای مورد نیاز پارامترهای هیدرولیکی شیر

فاز دوم طرح توسعه میراب

میراب در فاز دوم طرح توسعه خود ، زمینی به مساحت 50,000  متر مربع  برای احداث محل جدید واحد ریخته گری در سایت شمس آباد در نظر گرفته است که حدودا ۲۰,۰۰۰ هزار متر مربع آن زیر پوشش سالن های تولید، انبار، اداری و موارد دیگر مرتبط با آن قرار خواهد گرفت و ظرفیت تولید ریخته گری میراب را تا ۱۵ هزار تن در سال افزایش خواهد داد که کلیه آلیاژهای چدن و فولادهای کربنی و انواع فولادهای استینلس استیل و همچنین انواع آلیاژهای خانواده فلزات رنگین بخصوص نیکل آلومینیوم برنز برای شیرالات و تجهیزات مناسب آب شور دریا تولید می گردد.

ماموریت

تعالی برند میراب به منظور پیشرو بودن در صنعت شیر سازی از طریق ارائه محصولات با کیفیت برتر که خدمات معرفی شده را با قبول تعهد و مسولیت پذیری کامل در قبال وظایف اجتماعی به انجام برساند.

  • حفظ جایگاه رهبری محصولات در بازار داخلی شیرآلات صنعتی و خدمات پس از فروش
  • رهبری بازارهای منطقه
  • مشتری محوری و ارتقا سطح رضایت مشتریان
  • ارزیابی و پایش عملکرد نمایندگان به صورت دوره ای به منظور ارتقا خدمت دهی به مشتریان
  • بازنگری فرآیند خدمت رسانی به مشتریان
  • تعالی سازمانی و ارتقا کیفیت

شیرآلات چدنی میراب

شیرآلات از مهمترین و پرکاربردترین اقلام پایپینگی و تاسیساتی می باشند که وظایفی از قبیل قطع و وصل جریان ، تنظیم جریان و … را انجام میدهند . این تجهیز در مناطقی با فشارهای مختلف و برای انتقال مواد مورد استفاده قرار میگیرد . توجه دقیق به انتخاب صحیح شیرآلات صنعتی باعث می شود که در خطوط لوله فلزی به حداکثر بازدهی کنترل جریان سیال دست یابیم .برای انتخاب صحیح شیر باید به مسائل زیادی توجه کرد که این ملاحظات بر عهده مهندس لوله کشی – متریال می باشد .

شیرآلات صنعتی با جنس ها و آلیاژهای متفاوتی تولیدی و عرضه می گردند که عبارتند از :

1- شیرآلات چدنی 

2- شیرآلات برنجی

3- شیرآلات فولادی

4- شیرآلات استنلس استیل

شرکت میراب یکی از بزرگترین کارخانه های تولید کننده شیرآلات چدنی در ایران می باشد که علاوه بر بازار ایران دارای بازارهای جهانی نیز می باشد و به علت مرغوبیت شیرآلات صنعتی خود از توان صادراتی بالایی نیز برخوردار می باشد .

شرکت میراب اقدام به تولید شیرآلات تاسیساتی و صنعتی برای قطع و وصل جریان ، تنظیم جریان و … می کند که سبد تولیدی روتین شرکت میراب به صورت زیر می باشد :

1- شیر فلکه کشویی میراب:

شیر فلکه کشویی برای قطع و وصل جریان مورد استفاده قرار می گیرد و در اصطلاح به شیرآلات چدنی ON/OFF معروف می باشند .

شیرفلکه کشویی از یک بدنه اصلی تشکیل شده است که درون آن میله STEM از طرف به دیسکی متصل می باشد که در مسیر جریان قرار میگیرد و از طرف به دستگیره (HAND WHEEL) متصل می باشد که با فرمان و چرخاندن دستگیره دیسک حرکت میکند تا وظیفه قطع و وصل جریان را انجام دهد . بهتر است که از شیر فلکه کشویی برای تنظیم جریان استفاده نکنیم زیرا در این صورت دیسک شیر فلکه کشویی دچار ارتعاش و خوردگی می شود .

تقسیم بندی شیرآلات فلکه کشویی بر اساس زبانه:

شرکت میراب اقدام به تولید شیرفلکه کشویی در دو مدل زبانه لاستیک و زبانه فلزی می کند . این دو نوع از شیر فلکه کشویی میراب در دو فشار 10 بار و 16 بار تولید می گردد .

2- شیر یکطرفه (خودکار) میراب:

وظیفه اصلی شیر یکطرفه جلوگیری از بازگشت جریان می باشد .شیر یکطرفه تا زمانی که جریان سیال مسیر اصلی خود را طی کند باز می باشد و اجازه عبور جریان را می دهد ولی در صورت بازگشت جریان سیال از مسیر اصلی خود بسته خواهد شد و جریان راقطع میکند تا آسیبی به اقلام و تجهیزات پایپینگی نرسد . یکی از مواردی که از شیر یکطرفه استفاده می شود در خط خروجی پمپ ها می باشد زیرا بازگشت جریان در این تجهیز باعث خرابی پمپ ها می شود .

شیر یکطرفه میراب در مدل دریچه ایی تولید می گردد که دارای دو فشار کاری 10 بار و 16 بار می باشد همچنین قابلیت نصب در خطوط عمودی و افقی را نیز دارد .

3- شیر سوزنی (سوپاپی) میراب:

شیر سوزنی میراب را می توان برای تنظیم جریان استفاده کرد به صورتی که با تنظیم میزان گشودگی شیر سوزنی می توان فشار و دبی خروجی را تنظیم کرد . این شیر قابل استفاده در خطوط آبرسانی شهری ، صنایع و … می باشد . توصیه می شود جهت استفاده در فشارهای بالاتر 16 بار از طرح آب بندی فلز به فلز استفاده شود. شیر سوزنی میراب در دو فشار 10 بار و 16 بار تولید میگردد .تولید عمومی شیر سوزنی میراب به صورت عملگر دستی می باشد ولی در صورت درخواست با عملگر برقی ، پنوماتیک و هیدرولیک قابل ارائه می باشد.

4- شیر صافی میراب:

وظیفه شیر صافی برای صاف کردن سیال و خارج کردن ذرات معلق از مسیر سیال می باشد ، ذرات معلق در سیال می تواند باعث آسیب رسیدن به تجهیزات مکانیکال و روتاری شود از این رو صافی به واسطه توری فلزی خود این ذرات را جذب کرده . توری صافی با مش بندی های متفاوت ارائه می شود که در صورت درخواست تغییر سایز مش بندی توری می بایست سفارش داده شود .

یکی از موارد کاربرد عمده صافی های میراب در خط ورودی پمپ ها می باشد تا ذرات اضافی قبل از ورود به پمپ گرفته شود .

5- شیر پروانه آبی میراب:

از شیرآلات پروانه ای برای قطع و وصل جریان استفاده می شود و نباید از شیر پروانه ای برای تنظیم جریان استفاده کرد زیرا باعث خوردگی بخش داخلی شیر می شود و احتمال وقوع پدیده کاویتاسیون را بالا می برد اما در شرایطی که سرعت جریان زیر 1m/s باشد می توان برای تنظیم جریان استفاده کرد .

دسته بندی شیرآلات پروانه ای میراب بر اساس عملگر:

شیرآلات پروانه ای با توجه عملگر به دو دسته اصلی شیر پروانه ای اهرمی و شیر پروانه ای گیربکسی تقسیم بندی می شوند .اما در صورت نیاز پروژه قابلیت نصب عملگرهای برقی ، پنوماتیک و هیدرولیکی نیز می باشد .

دسته بندی شیرآلات پروانه ای میراب بر اساس نوع اتصال:

دسته بندی دیگر شیرآلات پروانه ای بر اساس نحوه اتصال آن می باشد که به انواع ویفری ، فلنجدار و لاگ تقسیم بندی می شود .

اسکرول به بالا
بسته
بسته
بسته

My Cart

Shopping cart is empty!

Continue Shopping